25.04.2024 - Sinop'tan Habere Hoş geldiniz

SİNOP’UN KALBİ YENİDEN CANLANDIRILIYOR

REKLAM ALANI

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, “Tarihi kent meydanlarının dönüşümü kapsamında Sinop şehircilik tarihine altın harflerle yazılacak, 100 milyon lira yatırım değeriyle dev bir proje yapıyoruz. Sinop’un en merkezi bölgesini, Sinop’un kalbini yeniden canlandırıyoruz” dedi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sinop kent meydanı projesi kapsamında geldiği Sinop’ta toplu temel atma törenine katıldı. Murat Kurum, Sinop Kent Meydanı Millet Bahçesi, Sinop merkez TOKİ konutları, Ayancık Küçük Sanayi Sitesi ile Sahil Belediyeler Birliği Katı Atık Ön İşlem Tesisi’nin temelini attı.

İskele meydanında kurulan alanda düzenlenen törende bir konuşma yapan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, kent meydanı projesi ile birlikte Sinop’u muazzam tarihiyle, binlerce yıllık kültürüyle ve Karadeniz’le yeniden buluşturacaklarını söyledi. Kurum; “Bugün, onlarca medeniyete ev sahipliği yapmış, Karadeniz’in kucağında, Selçuklu mirası eşsiz şehrimizde; yemyeşil ormanların, mutlu insanların şehri Kuzeyin incisi Sinop’tayız. Sinop Meydanı’ndan tüm Sinoplu kardeşlerime, köylerimize, yaylalarımıza sevgilerimizi, saygılarımızı gönderiyoruz. Gösterdiğiniz ilgi için, muhabbet için tüm Sinoplu kardeşlerimize teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Bugün yine heyecanlıyız, bugün yine coşkuluyuz, bugün yine verdiğimiz sözleri yerine getirmenin mutluluğu içerisindeyiz.

Sinoplu kardeşlerimizin bir hayalini daha gerçekleştiriyoruz; çok kıymetli eserlerin temellerini hep birlikte atıyoruz. Tarihi Kent Meydanımızı yeniden ihya ediyor; Sinop’u muazzam tarihiyle, binlerce yıllık kültürüyle ve Karadeniz’le yeniden buluşturuyoruz.

Tarihi Kent Meydanı projemizle bugün; Sinop Millet Bahçemizi ilk fidanlarıyla buluşturacak, Eski Belediye Binamızın yıkımını hep birlikte gerçekleştireceğiz. Boyabat Topalçam Millet Bahçemizin ilk fidanlarını dikeceğiz.

Yine söz verdiğimiz gibi; Ayancığa uzanacak ve Küçük Sanayi Sitemizin temellerini atacak, ardından Sinop Sosyal Konut projemizin ve sosyal donatı alanlarımızın ilk harcını dökeceğiz. Bu sevinci bizlere yaşatan Cenab-ı Allah’a ne kadar hamd etsek azdır.

Evelallah! Daha nice projelerle, yatırımlarla; Sinop’u turizmiyle, şehirciliğiyle, eşsiz doğasıyla, tarımıyla, ticaretiyle geleceğe en güzel şekilde taşıyacağız. Tüm projelerimiz; Sinoplu kardeşlerimize, ülkemize ve milletimize hayırlı uğurlu olsun” dedi.

SİNOP’A 20 YILDA 21 MİLYAR LİRAYI AŞKIN YATIRIM YAPTIK
AK Parti hükümeti döneminde Sinop’a 20 yılda 21 Milyar lirayı aşkın tutarda yatırım yapıldığını kaydeden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, yatırımların devam edeceğini söyledi. Kurum; “Hamdolsun son 20 yılda, Sinop’umuza 21 milyar lirayı aşkın yatırım yaptık. Bakanlık olarak ise 2 milyar liralık proje ürettik.

Şimdi bugün, burada; toplam yatırım bedeli 307 milyon lira olan projelerimizin temellerini valimizle, milletvekillerimizle, belediye başkanlarımızla, vatandaşlarımızla birlikte atıyoruz.

Tarihi kent meydanlarının dönüşümü kapsamında Sinop şehircilik tarihine altın harflerle yazılacak, 100 milyon lira yatırım değeriyle dev bir proje yapıyoruz. Sinop’un en merkezi bölgesini, Sinop’un kalbini yeniden canlandırıyoruz.

Biliyorsunuz, Melia Kasım Oteli’nin bulunduğu alanı kent meydanı projemize dâhil etmiş ve eski Belediye binasının yıkımını en kısa zamanda yapacağız sözünü sizlere vermiştik. Hamdolsun, Belediye binasının yıkımını bugün gerçekleştiriyoruz.

Valilik binasından aşağıya doğru, Atatürk Caddesi boyunca, caddenin bir yanında dönüşüm çalışmaları diğer tarafında ise sokak güzelleştirme ve cephe giydirme çalışmalarını eş zamanlı olarak yürütüyoruz.

Burada sadece tescilli olan Jandarma binamız kalacak. Bu binamızı da millet kıraathanesi yaparak, sizlerin, gençlerimizin hizmetine sunacağız.

Tabi esnafımız da mağdur olmayacak. Esnafımız için; 3 bloktan oluşan 33 dükkânlı Kent Çarşısı’nda kaba inşaatı tamamladık; ince işçilik aşamasına geçtik.  Hızlıca tamamlayarak, hak sahibi esnaf kardeşlerimizi Kent Çarşımıza bir an evvel taşıyacağız.

Biliyorsunuz; bizim “81 şehrimizde 81 milyon metrekare” millet bahçesi hedefimiz var. 410 millet bahçemizin 113’ünü tamamladık, çalışmalarımıza kararlılıkla devam ediyoruz.

Sinop’a da Merkez ve Boyabat’ta toplam büyüklüğü 215 bin m² olan 2 millet bahçesi kazandırıyoruz. Kent Meydanı Projemizin içerisinde; 20 milyon lira yatırım bedeliyle, 45 bin metrekare alana sahip Sinop Millet Bahçemizin ve sosyal donatı alanlarımızın temellerini atıyoruz.

Bugün, Boyabat’ta da 170 bin metrekare büyüklüğündeki Topalçam Millet Bahçemizi ilk fidanlarıyla buluşturuyoruz.

Her iki bahçemizin de içerisinde; Sinoplu kardeşlerimizin çok güzel vakit geçireceği; çocuk oyun parkı, havuzlar, millet kıraathanesi, yeşil avlu, bisiklet yolu, gezinti yolu, seyir terası barındıran bahçelerimizi, en hızlı şekilde bitirip; sizlere armağan edeceğiz.

Tabi durmak yok, yola devam! Bu muhteşem meydan projesinin, 2. Etap uygulama projelerini de hazırlıyoruz, kısa süre sonra ekiplerimiz çalışmalarına başlayacak. Allah’ın izniyle, Sinop; gün yüzüne çıkan Batı surlarıyla; Sinop Müzesi’yle; Millet Bahçesiyle; denize ulaşan kesintisiz tarih ve doğa koridoruyla birlikte; muhteşem bir şehir olacak.

Şehrimiz denizle kucaklaşacak, o ferah deniz esintisi evlere dolacak, sokaklara dolacak. Sinop Kent Meydanı ve Millet Bahçesi projelerimiz Sinoplu kardeşlerimize, hemşerilerimize, milletimize ve ülkemize hayırlı olsun” diye konuştu.

Düzenlenen programda AK Parti Sinop Milletvekili Dr. Nazım Maviş ve Vali Erol Karaömeroğlu da birer konuşma yaptı.
 HABER : GÜLENAY AKTAN

KAYNAK : VİTRİN HABER

REKLAM ALANI
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.